Skip to content

Nieuw blad voor gastouders gelanceerd

24 augustus 2016 - Posted inNieuws

Op donderdag 15 september 2016 is het weer zover: op deze datum vindt de jaarlijkse Dag van de Gastouder plaats. Welke activiteiten Gastouderbureau Snoesje dit jaar organiseert houden we nog even geheim, maar zeker is wel dat diverse partijen veelbelovende initiatieven ontplooien. Zo brengt Mare Media Groep ter ere van de speciale dag het nieuwe magazine GOUD uit.

Op donderdag 15 september 2016 is het weer zover: op deze datum vindt de jaarlijkse Dag van de Gastouder plaats. Welke activiteiten Gastouderbureau Snoesje dit jaar organiseert houden we nog even geheim, maar zeker is wel dat diverse partijen veelbelovende initiatieven ontplooien. Zo brengt Mare Media Groep ter ere van de speciale dag het nieuwe magazine GOUD uit.

Gastouderschap volwaardig en continu evoluerend vakgebied

GOUD staat voor GastOuder Uit Duizenden en is een nieuw blad voor gastouders en iedereen die geïnteresseerd is in gastouderopvang. Voor ouders biedt het blad onder meer een unieke blik achter de schermen van de gemiddelde gastouder.

De gevarieerde artikelen maken al snel duidelijk dat het gastouderschap een vak apart is dat méér behelst dan zomaar even een dagje oppassen. Gastouderopvang is een volwaardig en professioneel vakgebied dat zich nog altijd in een rap tempo ontwikkelt.

Het magazine illustreert dit met uitermate intrigerende verhalen, diepgravende achtergrondartikelen en spraakmakende columns over zaken als het welzijn van baby’s en gastouderopvang op de boerderij. Ook bevat het blad een diversiteit aan handige tips over interactie met kinderen voor zowel gastouders als ouders.

Bruikbare informatie en bron van inspiratie voor gastouder

De achterliggende gedachte van de makers is dat het blad niet alleen bruikbare informatie moet verstrekken, maar liefst ook een grote inspiratiebron moet vormen voor iedereen met een passie voor kinderen en de bijbehorende opvang ervan. Het magazine vervult een behoefte in een markt die nog allerminst verzadigd is, want van directe concurrentie lijkt geen sprake.

Zo is de KNGO-wijz-glossy is meer bedoeld voor gastouderbureaus, terwijl GOUD specifiek is gericht op gastouders. Kinderopvangtotaal voorziet de professional online van vakinhoudelijke informatie en Vaktijdschrift Kinderopvang is er voor de volledige kinderopvangsector.

Magazine over gastouderopvang nu online bestellen

GOUD is daarmee in het bijzonder interessant voor de ambitieuze gastouder die hoge eisen stelt aan opvang en die zichzelf continu wil blijven doorontwikkelen. Of je nu gastouder aan huis bent (ook wel oppas aan huis genoemd) of op je eigen locatie complete gastouderopvang verzorgt: het magazine verzekert van je de nodige verdieping over je vakgebied.

Verzorg je nog geen gastouderopvang maar wil je misschien gastouder worden? Dan is het lezen van GOUD de ideale manier om te bepalen of het gastouderschap iets voor jou is. Op 3 september wordt het magazine officieel gepresenteerd en voor die tijd is het voor € 5,25 online te bestellen op de website goudmagazine.nl.

Bekijk ook eens deze berichten